Actualitate | Coronavirus

Opt state membre cer UE să amâne Pachetul Mobilitate pe fondul pandemiei de coronavirus; printre ele se află Bulgaria și România – Coronavirus

2 minute necesare pentru a citi articolul

Opt state membre, între Bulgaria și România, au solicitat sprijin Uniunii Europene pentru firmele de transport rutier afectate de criza provocată de coronavirus. În afară de aceasta, statele au insistat să înceteze activitatea legată de reformarea condițiilor de muncă pentru șoferii de camioane care, în opinia lor, vor înrăutăți și mai mult situația companiilor vulnerabile, informează Devnik, citat de Rador.

Miniștrii transporturilor din Bulgaria, Ungaria, Lituania, Polonia, Cipru, Letonia, Malta și România au arătat că blocul comunitar trebuie să sprijine firmele de transport, după cum a făcut deja pentru sprijinirea companiilor aeriene aflate în dificultate.

„În schimb, noi suntem pe cale să adoptăm primul Pachet Mobilitate, ale cărui prevederi, împreună cu consecințele crizei de coronavirus, vor însemna efectiv finalul pentru multe companii europene de transport rutier”, se arată într-o scrisoare trimisă șefilor celor trei principale instituții europene.

Încă de dinainte de pandemie, aceleași state, în principal din Europa de Est, au vrut să atace în instanță preconizatele reforme ale regulilor de transport care, în opinia lor, le vor pune propriile firme în situații defavorabile, obligându-le să trimită camioane goale acasă, ceea ce va însemna costuri suplimentare și va duce la mai multe emisii de CO2.

Majoritatea țărilor UE și Parlamentul European au ajuns însă la un acord cu privire la reforma din luna decembrie. Aceasta va obliga camioanele să se întoarcă în țările de origine la fiecare opt săptămâni, oferind șoferilor dreptul de a se întoarce acasă la fiecare patru săptămâni și le va cere să își petreacă orele de odihnă în afara vehiculului, iar angajatorii vor suporta costurile de cazare.

Blocul comunitar intenționa să adopte definitiv regulile la o reuniune programată pentru data de 24 martie, însă pandemia de coronavirus a scos subiectul de pe ordinea de zi.

Transportul rutier a fost afectat de pandemie, având în vedere că statele au impus verificări ieșite din comun la frontiere deschise în mod normal, ceea ce a dus la cozi de camioane și la așteptări de mai bine de 24 de ore pentru a trece frontierele interne ale blocului comunitar.

Comisia Europeană face apel la state să creeze „coridoare verzi”, pentru ca livrările de produse proaspete și medicamentele să nu stea în ambuteiaje.



Citeste articolul complet pe www.hotnews.ro

Articole recomandate
Sport | Fotbal

Digisport: Au ajuns la un acord! Cât plătește miliardarul rus Roman Abramovich pentru "tancul maghiar"

Attila Szalai (23 de ani), „turnul de control” al lui Fenerbahce, ar fi bătut palma cu Chelsea pentru un transfer în această…
Actualitate | Internaţional

Situația din Ucraina: Nord-Stream 2 a devenit o pârghie principală a SUA contra Rusiei - International

​Mult timp ţintă a criticilor diplomaţiei americane, controversatul gazoduct Nord Stream 2 dintre Rusia şi Germania, în privinţa căruia preşedintele SUA Joe…
Actualitate | Cultură

Premiile Academiei pentru 2019; regizoarea Anca Damian şi scriitorul Mirel Taloş, printre laureaţi - Cultura

Premiile Academiei Române pentru anul 2019 sunt decernate, miercuri, în format hibrid, printre laureaţi numărându-se regizoarea Anca Damian, pentru lung-metrajul de animaţie…
Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *