Anchete

În plină criză, Agenția de ocupare a forței de muncă pune la bătăie 1,4 milioane de euro din fonduri europene pentru ”informare și publicitate” cu scopul integrării profesionale a tinerilor / Banii merg la televiziuni sau pe pixuri și agende

2 minute necesare pentru a citi articolul

Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) organizează o licitație pentru acordarea unor contracte de tip acord cadru în valoare de 1,4 milioane de euro (cu TVA), din fonduri europene, pentru ”informare și publicitate” cu scopul integrării profesionale a tinerilor, potrivit unui anunț de participare publicat de ANOFM pe e-licitație.ro (portalul guvernamental de transparență în achziții publice).

Potrivit caietului de sarcini, banii pentru difuzarea a 8 spoturi TV și 4 spoturi radio vor merge în cea mai mare parte către televiziuni și posturi de radio: peste 600.000 de euro (fără TVA).

Foto: fragment din caietul de sarcini ANOFM

Alte 600.000 de euro (fără TVA) merg către bannere, pixuri, agende, pliante și afișe și doar 83.000 de euro (fără TVA) către vectorii de imagine: vloggeri Selly și Gami, cântăreții Alex Velea, Nicole Cherry, Connect-R, Aylin Cadîr, hip-hoper-ul Macanache, actorii Dorian Popa și Dragoș Bucur și influencerița Diane Condurache.

Foto: fragment din caietul de sarcini ANOFM

Scopul campaniei pregătite de ANOFM este ”creșterea gradului de informare și conștientizare în rândul tinerilor din categoria NEETs cu privire la avantajele înregistrării la SPO (serviciile publice de ocupare, adică agențiile județene de ocupare a forței de muncă – n.r.) și la opțiunile pe care le au în vederea integrării pe piața muncii, în educație, formare sau anteprenoriat”.

Termenul NEET se folosește pentru a descrie categoria de tineri care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare.

Campania își propune să mobilizeze tinerii să se înregistreze la agențiile județene de ocupare a forței de muncă ”pentru a beneficia de măsurile de sprijin disponibile și opțiunile pe care aceștia le au”.

Campania de 1,4 milioane de euro își propune să ajungă la urechile a 200.000 de tineri fără muncă sau pregătire, iar 140.000 dintre ei să se înregistreze la agențiile județene de ocupare a forței de muncă.

Proiectul de 1,4 milioane de euro este finanțat 85 la sută din fonduri europene și 15 la sută din fonduri bugetare.

ANOFM este condusă de Victor Emanuel Picu, numit în ianuarie 2020. El a fost consilier al ministrului Muncii, Violeta Alexandru, potrivit CV-ului.

 

Alex Costache este jurnalist și la Știrile TVR.

Citeste articolul complet pe www.g4media.ro

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *