Articole

Digitalizarea în școală – exemplul suedez. Dacă ecranele sunt folosite în școli, acest lucru să fie făcut cu atenție și fără să contrazică ce spun cercetătorii în neuroștiințe și pediatrii, spune ministrul suedez

2 minute necesare pentru a citi articolul

Digitalizarea în școli a declanșat, în ultimul an, o amplă dezbatere în Suedia, una dintre țările care au introdus intensiv tehnologiile în școli încă de la începutul deceniului trecut. În acest moment, Suedia lucrează să se asigure că, “dacă ecranele sunt folosite în școli, acest lucru este făcut cu atenție și fără să contrazică ce spun cercetătorii în neuroștiințe și medicii pediatri”, declară pentru Edupedu.ro ministrul Edholm.

Zeci de puncte de vedere pro și contra au fost adunate de autorități pentru a lua o decizie informată despre cum să decurgă în continuare acest proces, început acum mai bine de un deceniu, în condițiile în care ministrul Educației, Lotta Edholm, a manifestat reținere față de adoptarea necondiționată a ecranelor în procesul de învățare, mai ales la clasele mici.

În prima parte a acestui an, Suedia a intensificat discuțiile despre folosirea instrumentelor digitale în procesul de învățare, iar autoritățile au luat inclusiv măsuri pentru a încuraja folosirea manualelor tradiționale, inclusiv cele în format fizic, la care unele școli au început să renunțe cu mai bine de un deceniu în urmă. Acest lucru a dus la o serie de relatări de presă care s-au rostogolit în ultimele luni, ajungând, recent, și în presa românească sub forma unor informații false, precum aceea că Suedia ar renunța complet la tablete și le-ar înlocui cu manuale tradiționale.

Cum e situația de fapt și cum o explică autoritățile din Suedia?

Edupedu.ro a solicitat Ministerului suedez al Educației să explice în ce constă reforma privind digitalizarea în domeniu și cum decurg dezbaterile pe această temă. Răspunsul, semnat de ministrul Educației, Lotta Edholm, face trimitere la o consultare în care și-au exprimat punctul de vedere peste 50 de entități – ONG-uri, organisme ale mediului tehnologic și al celui educațional, universități, centre de cercetare, autorități locale.

  • Consultarea a vizat un plan ce urmărește să actualizeze o strategie națională de digitalizare în sistemul școlar, lansată inițial în 2017 și care stabilește trei zone principale de acțiune: întărirea competențelor digitale; accesul egal; respectiv cercetarea și urmărirea posibilităților de digitalizare în sistem

Citește articolul integral pe Edupedu.ro



Articol preluat de la: www.g4media.ro

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.