Articole

În PNRR nu e vorba deloc despre un nivel al taxei. Nu e nevoie să fie o scumpire. Asta este în întregime libertatea ministrului

3 minute necesare pentru a citi articolul

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a declarat că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, are libertatea de a stabili nivelul taxei de drum şi că în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este trecut doar principiul de calcul.

„În PNRR este un principiu de a trece la taxarea pe kilometru, nu pe durată. Nu cumperi pe o zi, ci plăteşti pe cât ai mers, efectiv. În PNRR nu e vorba deloc despre un nivel al taxei. Nu e nevoie să fie o scumpire. Asta este în întregime libertatea domnului Grindeanu, ca ministru al Transporturilor, şi a Guvernului PNL-PSD să stabilească nivelul taxei”, a spus Cătălin Drulă, la B1Tv citat de Agerpres.

Pe de altă parte, el l-a criticat pe Sorin Grindeanu pentru faptul că, deşi a explicat că principiul taxării în funcţie de distanţă este unul „normal”, a dat de înţeles că USR ar fi vinovat pentru includerea acestei modificări în PNRR.

„A explicat că e un principiu normal, după care nu s-a putut abţine şi a continuat: ‘Da, dar USR sunt ăia răi care au pus asta în PNRR’. (…) Să stabilească un nivel decent al taxei, asta e în întregime în pixul lui. E doar principiul pus acolo (în PNRR – n.r.). Dar cum e asta? Să declari că principiul e OK, dar USR este nasol, că a pus asta în PNRR. Este genul acela de chestie de la politicienii români care mă înfurie mai mult decât altceva – şi m-ar înfuria şi dacă sunt de la mine din partid, se mai poate întâmpla, nu suntem nici noi pădure fără uscături – frica de orice fel de reformă, de responsabilitate”, a arătat Drulă.

El a menţionat că la nivelul Uniunii Europene 23 din 27 de state membre aplică o taxare a traficului greu în funcţie de distanţă, nu de timp.

„Au mai rămas patru ţări, printre care şi România, care sunt pe bază de vinietă. Şi este un principiu absolut normal ca poluatorul să plătească, utilizatorul să plătească. Dacă nu mergi, nu plăteşti. Dacă mergi mult, plăteşti, pentru că strici drumul mult. Şi doar principiul acesta este trecut în PNRR, care este în 23 din 27 de state membre. Vă spun în ce state membre există acest principiu, iar transportatorii ştiu foarte bine şi sunt obişnuiţi: în Bulgaria este principiul taxării la distanţă, în Ungaria, în Austria, în Germania. Deci un camion care iese în orice parte din România, în Uniunea Europeană, va plăti acest tip de taxă. Transportatorii ştiu foarte bine”, a spus el.

Transportatorii au solicitat marţi renegocierea de urgenţă a PNRR, semnalând că preţurile preconizate ale rovinietei pentru 2026 şi pentru 2035 îi vor duce duce în faliment şi vor distruge economia.

„Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), APTE 2002 şi APULUM cer încă o dată renegocierea de urgenţă a Planului Naţional pentru Dezvoltare şi Rezilienţă (PNRR)! Impunerea unor roviniete de 6 ori mai scumpe din 2026, apoi de cel puţin 16.250 de euro pe an, din 2035, ne va duce la faliment şi va distruge economia României! La acestea se vor adăuga şi alte scumpiri, taxe şi impozite”, au susţinut transportatorii.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, marţi, la Vaslui, că o creştere a preţului rovinietelor este asumată prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi nu poate fi evitată.

„Avem nişte borne pe care trebuie să le îndeplinim în PNRR, că despre asta este vorba, e o lege, care spune de o anumită taxare la kilometru, aşa cum se întâmplă în toată Europa, mai puţin în România”, a menţionat Sorin Grindeanu.

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a spus că unele lucruri care au fost incluse în PNRR sunt „împotriva statului român”, relatează Agerpres.

Citeste articolul complet pe www.g4media.ro

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *