Faptul că pasagerii trebuie să se strecoare în scaunele înghesuite ale unui zbor comercial este unul dintre cele mai lungi coșmaruri logistice pe care marile companii aeriene americane le execută de mii de ori în fiecare zi. Acum, compania aeriană cu cele mai multe avioane va începe să îmbarcheze pasagerii folosind o nouă metodă, scrie CNN.
United Airlines spune că procedura sa de îmbarcare în șase grupuri va fi „îmbunătățită pentru a economisi până la două minute din timpul de îmbarcare”.
United spune că primii intră în avion pasagerii cu scaun la fereastră de la clasa economică fără statut de călător frecvent. Aceștia vor fi urmați de cei de pe locurile din mijloc, iar pasagerii de pe culoar se vor îmbarca ultimii.
Procesul, prescurtat WILMA pentru fereastră-mijlocul culoarului, „a fost testat la patru stații de linie interne și la un hub și este mai rapid”, a declarat United într-o notă a companiei adresată reprezentanților săi de servicii pentru clienți.
Schimbarea făcută de United înseamnă, de asemenea, că cei care rezervă locuri la fereastră ar putea avea un ușor avantaj pentru râvnitul și limitatul spațiu de depozitare deasupra capului.
Îmbarcare mai rapidă = economii mari
„Economisirea chiar și a unui minut din timpul de întoarcere a avionului poate însuma câteva sute de milioane de dolari pe an pentru o companie aeriană mare”, spune John Milne de la Universitatea Clarkson din Potsdam, New York. Milne este coautor a peste 20 de articole în reviste pe tema îmbarcării în avion.
Milne spune că economiile de timp se reduc la o mai bună utilizare a unei resurse cheie a companiei aeriene – avioanele – adăugând că „economiile deosebit de mari pentru o companie aeriană rezultă atunci când reducerea timpului de îmbarcare duce la oferirea unui zbor suplimentar în timpul zilei”.
Măsura este cea mai recentă modificare a procedurilor de îmbarcare de către o mare companie aeriană din Statele Unite.
American Airlines a trecut la un sistem de îmbarcare cu nouă grupe în 2017 și a făcut unele modificări la acest sistem în 2023.
La începutul acestui an, Southwest Airlines, care nu atribuie locuri, a anunțat modificări la sistemul său de îmbarcare în trei grupe prin limitarea numărului de pasageri care pot cumpăra sloturi de înregistrare timpurie pentru a prinde un loc mai bun.
Îmbarcarea în „piramida inversă”
Milne este un susținător al metodei „piramidei inverse” cu patru grupuri de îmbarcare.
Prima este cea a pasagerilor cu locuri la fereastră în jumătatea din spate a avionului. A doua este formată din pasageri cu locuri de mijloc în jumătatea din spate a avionului și cu locuri la fereastră în jumătatea din față. Cel de-al treilea grup este format din pasageri cu locuri de mijloc în jumătatea din față a avionului și locuri pe culoar în jumătatea din spate. Al patrulea și ultimul grup este format din pasageri cu locuri pe culoar în jumătatea din față a avionului.
„Metoda Piramidei inverse se abordează mai rapid decât WILMA și rămâne simplă”, spune Milne. „Dacă companiile aeriene pot tolera mai multă complexitate – și există puține dovezi că o fac – există metode și mai bune.”
Noua procedură de îmbarcare a United nu aduce nicio modificare la preîmbarcarea persoanelor cu dizabilități sau a celor cu cel mai înalt nivel de statut de călător frecvent. De asemenea, nu face nicio modificare nici în ceea ce privește grupul unu, care îi include pe cei de la clasa întâi și business.
Articol preluat de la: www.g4media.ro