Breaking News

Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește, ei sunt second-hand?

1 minute necesare pentru a citi articolul

Acesta atrage atenția, într-un interviu pentru Edupedu.ro, asupra faptului că justificarea oferită de ministra Educației și de alți oficiali ai instituției, potrivit căreia pentru cei care dau examen de admitere va fi o selecție mai bună a profilului și specializării, nu este una care să respecte principiul egalității. „Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește?”, întreabă președintele CNCD.

Asztalos atrage atenția că prin astfel de măsuri și prin justificarea creării claselor „de elită” prin impunerea unui examen care să ducă la admitere pe anumite locuri „de elită” doar pentru 60% dintre locurile unei școli din sistemul de învățământ obligatoriu, de fapt „începem să polarizăm”. „Prin două tipuri de examene diferite, total diferite, vor intra elevi pe aceiași specializare”, lucru care contravine chiar misiunii învățământului preuniversitar, în opinia juristului, învățământ prin care ar trebui „să întărim și să creștem clasa de mijloc a elevilor care ating un anumit standard – în primul rând să nu părăsească școala și după aia să fie competitivi”.

„Or eu consider că prin aceste proiecte de lege noi polarizăm și mai mult colectivul elevilor – vom avea elevi foarte, foarte slabi și cei care pleacă din școală, respectiv așa-zisa elită, așa zisa performanță”, spune Csaba Asztalos.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Citeste articolul complet pe www.g4media.ro

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *