CoronavirusScoala

826 de milioane de elevi nu au computer acasa, iar 706 milioane nu au internet

2 minute necesare pentru a citi articolul

Jumatate din numarul total al cursantilor din lume, respectiv 826 milioane de elevi si studenti, “nu au acces la un computer la domiciliu”, iar “43% (706 milioane) nu au internet acasa”, subliniaza Organizatia Natiunilor Unite pentru Educatie, Stiinta si Cultura (UNESCO), in contextul in care educatia la distanta este promovata in majoritatea tarilor care se confrunta cu pandemia de COVID-19.

UNESCO denunta, intr-un comunicat, o “fractura digitala ingrijoratoare in educatia la distanta”, relateaza marti AFP.

“Disparitatile sunt deosebit de mari in tarile cu venituri reduse: in Africa subsahariana, 89% dintre cursanti nu au acces la calculatoare de familie, iar 82% nu au internet”, noteaza UNESCO.

“In plus, in timp ce telefoanele mobile pot permite cursantilor sa acceseze informatii, sa se conecteze intre ei si cu profesorii lor, aproximativ 56 de milioane de cursanti traiesc in locuri care nu sunt deservite de retele mobile, aproape jumatate fiind in Africa subsahariana”, adauga UNESCO.

Aceste cifre au fost compilate de echipa speciala internationala pentru profesori, o alianta coordonata de UNESCO, pe baza datelor de la institutul sau de statistica si de la Uniunea Internationala pentru Telecomunicatii (UIT), se arata in comunicat.

Cel putin 1,5 miliarde de elevi si 63 de milioane de profesori de ciclu primar si secundar sunt afectati de tulburari fara precedent provocate de pandemia de COVID-19, scolile fiind inchise in 191 de tari, conform UNESCO.

Audrey Azoulay, director general al UNESCO, considera ca este necesara “multiplicarea eforturilor pentru asigurarea conectivitatii pentru toti”, dar “si pentru a sprijini alte alternative, in special utilizarea emisiunilor de radio si televiziune comunitare si creativitatea in toate formele de invatare”.

UNESCO noteaza ca pentru “profesorii din regiunile in care tehnologia informatiei si comunicatiilor (IT&C) si alte metode de predare la distanta sunt mai putin disponibile, tranzitia la invatarea online a fost foarte dificila”, “chiar imposibila”.

“In Africa subsahariana, doar 64% dintre profesorii din invatamantul primar si 50% din cel secundar au beneficiat de o pregatire minimala, care adesea nu include competente IT&C”, se arata in comunicat.

“Aceste inegalitati constituie o amenintare reala la adresa continuitatii invatarii in aceasta perioada de tulburare fara precedent a educatiei”, subliniaza Stefania Giannini, director general adjunct pentru educatie al UNESCO.

Urmareste LIVE cele mai cele mai importante informatii despre pandemia de coronavirus din Romania si din lume

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.



Citeste articolul complet pe www.ziare.com

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *