digitalizaredigitalizare companiiRomania Digitalasolutii digitalizare

Una din două companii cumpără aplicații de digitalizare la care renunță după mai multe încercări nereușite / O treime folosesc soluția de digitalizare la numai 10% din capacitate

2 minute necesare pentru a citi articolul

Una din două firme din România care cumpără soluții software de digitalizare a business-ului, fără a accesa servicii adiacente, nu le va utiliza niciodată sau vor abandona utilizarea acestora după mai multe încercări nereușite, potrivit unei analize realizate de compania de tehnologie DigiSinergy. În lipsa personalului calificat, firmele nu sunt în măsură să gestioneze transformarea proceselor actuale, pentru a putea integra aplicații de digitalizare.

În același timp, 30% dintre companiile analizate folosesc aplicațiile de digitalizare cumpărate la o capacitate infimă, de numai 10%. În lipsa analizei de business, în cadrul căreia se stabilesc funcționalitățile și limitele soluțiilor achiziționate, companiile nu sunt în măsură să facă legătura între diverse funcționalități ale aplicațiilor și nevoile lor.

„Companiile din România se familiarizează cu digitalizarea și înțeleg că își pot transforma modelul de business dacă utilizează instrumente și tehnologii. Ne aflăm însă într-o etapă incipientă, unde prea puțini manageri și factori decizionali știu că digitalizarea nu se rezumă la achiziția unei aplicații, a unui soft. În digitalizare, one size does not fit all.

Cele mai multe dintre companii cumpără acum software fără o analiză de business prealabilă și nu vor personaliza niciodată soluția în acord cu nevoile, obiectivele și protocoalele interne. În plus, fără suport pentru implementare și adaptare la modul intern de lucru, soluția nu își va îndeplini scopul”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

Rezultatele vor fi cele așteptate atunci când software-ul achiziționat este dublat de serviciile pre și postachiziție. Analiza de business, personalizarea soluției, implementarea și trainingul sunt obligatorii cu atât mai mult în companiile care nu au personal calificat pentru aceste etape, spune compania de tehnolohie.

Chiar și atunci când compania îi comunică furnizorului de soluții care sunt așteptările în materie de digitalizare, calibrarea soluțiilor propuse de furnizor necesită o perioadă de rulaj pentru a atinge maximum de eficiență.

Poate exista o diferență între ce își dorește compania și ce oferă aplicația inițial, chiar dacă au fost comunicate, agreate și implementate toate cerințele. Pe parcursul folosirii soluției, compania va putea înțelege cu adevărat cât de multe aspecte poate îmbunătăți prin digitalizare și va solicita lucruri pe care le observă doar în proces și consideră că îi sunt necesare.

Citeste articolul complet pe economedia.ro

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.