Vineri, 17 Mai 2024, ora 20:43
133 citiri
Patru consilii școlare din Canada, trei din Toronto și unul din Ottawa, au inițiat o acțiune legală împotriva companiilor din spatele rețelelor de socializare, acuzându-le că și-au proiectat aplicațiile pentru a crea dependență în rândul tinerilor.
Profesorii susțin că platformele precum Facebook, Instagram și TikTok sunt „concepute pentru o utilizare compulsivă”, modificând astfel modul în care copiii gândesc, se comportă și învață. Aceștia afirmă că sunt nevoiți să gestioneze consecințele negative ale acestei situații, care se manifestă prin retragerea socială a elevilor, anxietate, probleme de atenție și cazuri tot mai frecvente de hărțuire online.
„Aceste companii au creat cu bună știință programe destinate și comercializate pentru tineri, iar acest lucru cauzează daune semnificative. Nu mai putem sta deoparte și nu mai putem să nu vorbim despre asta”, a declarat unul dintre inițiatorii acțiunii.
Impactul asupra procesului de învățare
Profesorii se plâng că elevii sunt tot mai retrași și anxioși, având dificultăți de concentrare care îngreunează procesul didactic. Aceștia sunt nevoiți să depună eforturi suplimentare pentru a capta atenția elevilor, ceea ce întârzie orele și crește presiunea asupra cadrelor didactice.
Pentru a acoperi costurile administrative crescute și pentru a reduce presiunea asupra profesorilor, consiliile școlare cer despăgubiri în valoare de peste 3 milioane de dolari de la companiile care dețin platformele vizate.
Articol preluat de la: ziare.com