Media

reclamele pentru peste 400 de branduri au disparut de pe reteaua de socializare. Coca-Cola si Starbucks, pe lista

2 minute necesare pentru a citi articolul

Reclamele a peste 400 de branduri, intre care Coca-Cola si Starbucks, au disparut miercuri de pe Facebook, dupa esuarea unor discutii de ultim moment pentru oprirea unui boicot legat de propagarea urii pe reteaua de socializare, transmite Reuters.

Grupuri de protectie a drepturilor civile au atras sprijinul multinationalelor pentru a presa gigantul de media sociala sa ia masuri concrete pentru a bloca propagarea urii, in urma mortii afro-americanului George Floyd in custodia politiei si a miscarii impotriva nedreptatilor rasiale care s-a extins la nivel national in Statele Unite.

Directori ai Facebook, intre care s-a aflat Carolyn Everson, vicepresedinta pentru solutii de afaceri la nivel global, si Neil Potts, director pentru politici publice, au avut marti cel putin doua intalniri cu advertiserii, in ajunul intrarii in vigoare a boicotului de o luna, au declarat trei surse care au participat la discutii.

Directorii nu au oferit detalii despre modul in care vor combate raspandirea urii, au spus sursele. In schimb, au facut referire la comunicatele de presa recente, nemultumindu-i pe advertiserii participanti la discutii, care considera ca planurile sunt insuficiente.

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a acceptat sa se intalneasca cu organizatorii boicotului, a spus un purtator de cuvant.

Unul dintre grupuri, Anti-Defamation League, a anuntat ca intalnirea va avea loc saptamana viitoare, luni sau marti.


Grupurile pentru protejarea drepturilor civile, intre care Anti-Defamation League, NAACP si Color of Change, au lansat campania „Stop Hate for Profit” (opriti ura pentru profit) dupa ce George Floyd a murit sufocat sub genunchiul unui politist care il arestase.

Grupurile au adresat Facebook 10 solicitari, intre care permisiunea ca persoanele hartuite puternic sa poata discuta cu un angajat al companiei si rambursarea banilor platiti pentru reclame de catre brandurile ale caror reclame sunt afisate langa un consinut ofensator care ulterior este retras.

Directorii Facebook au discutat cu directori generali, membri ai consiliilor de administratie si cu directori de marketing ai unor advertiseri mari, pentru a-i convinge sa renunte la boicot, au declarat doua persoane apropiate discutiilor.

Este improbabil ca boicotul sa aiba un impact financiar major pentru Facebook. Cele mai mari 100 de branduri prezente pe Facebook au general in 2019 numai 6% din veniturile anuale ale companiei, de 70 de miliarde de dolari, potrivit unei note de cercetare a Morningstar, care citeaza date ale Pathmatics.

Facebook a anuntat anul trecut ca cei mai importanti 100 de advertiseri au reprezentat sub 20% din veniturile totale din publicitate.

Informatiile referitoare la boicot au reduc capitalizarea de piat a Facebook cu 56 de miliarde de dolari, dupa un declin de 8% al actiunilor companiei, vinerea trecuta. Dar actiunile au crescut marti cu 3%, iar in acest an au avansat cu 8%.



Citeste articolul complet pe ziare.com

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *