Social

„E îmbucurător că un constructor român face asta!”

3 minute necesare pentru a citi articolul

Marti, 16 Aprilie 2024, ora 21:30

307 citiri

„Furnicarele” lui Umbrărescu de pe șantierele Autostrăzii Moldovei. CNAIR: „E îmbucurător că un constructor român face asta!”

Dorinel Umbrărescu / capturi YouTube (Plus TV Bacău, Tele M Iași)

Dorinel Umbrărescu, cel mai cunoscut constructor de drumuri din România, trage tare pentru a finaliza înainte de termen proiectele asumate. Probabil, cel mai așteptat dintre ele este Autostrada Moldovei (A7). Într-un interviu pentru Ziare.com, purtătorul de cuvânt al CNAIR a vorbit despre randamentul constructorului poreclit „Regele Asfaltului”.

În ultimii ani, CNAIR și Ministerul Transporturilor au fost implicate în diverse scandaluri și litigii cu fel de fel de companii de construcții, în special din străinătate, acuzate că execută prost și mult prea lent lucrările. Printre ele, îi amintim pe grecii de la Aktor și pe italienii de la Pizzarotti.

În cazul firmelor lui Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB, Tehnostrade și SA&PE Construct, toate cu sediul în Bacău, lucrările merg „șnur”, susține purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

„Este îmbucurător faptul că un constructor român a găsit resursele necesare pentru a câștiga și finaliza la termen contracte deosebit de importante pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.

Sperăm ca și în continuare acest antreprenor român să rămână la fel de serios, să finalizeze cu succes toate contractele pe care le are în derulare și de asemenea, să contracteze și alte lucrări mari de infrastructură rutieră.

CNAIR, Ministerul Transporturilor și Guvernul României sunt parteneri serioși și depun toate eforturile pentru a asigura un cadru legislativ și un climat economic favorabil pentru investițiile în infrastructură, indiferent de țara de origine a constructorilor”, a declarat oficialul CNAIR, pentru Ziare.com.

Dorinel Umbrărescu s-a întâlnit cu șefii din alianța PSD-PNL

În urmă cu trei săptămâni, premierul PSD Marcel Ciolacu, președintele PNL al Senatului, Nicolae Ciucă și ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, au fost pe șantierele de la Adjud, unde s-au întâlnit cu Dorinel Umbrărescu.

Oficialii și-au exprimat entuziasmul în urma celor constatate. Marcel Ciolacu a avertizat că banii pentru realizarea A7 provin de la UE.

„Eu o devansare a lucrărilor. A7 este integral din fonduri europene, din PNRR. Asta arată cât de mult înseamnă apartenența României la Uniunea Europeană”, a declarat Ciolacu.

Construirea autostrăzii va scuti românii de timpul pierdut în trafic și va sprijini mediul de afaceri, a precizat Ciucă.

„A7 trece prin patru județe: Vrancea, Bacău, Neamț și Iași. Am discutat cu domnul ministru că au pe masa de lucru proiectele care fac să se prelungească și către al cincilea județ, Suceava. Astfel, autostrada va urca până la Siret. Dincolo de faptul că este așteptată de către cetățeni, reprezintă cel mai important proiect de infrastructură al țării, în momentul de față, care va asigura fluidizarea traficului și a tuturor activităților pentru mediul de afaceri, pentru tot ceea ce poate însemna investiții noi, servicii conexe”, a comentat fostul prim-ministru.

Șantierele lui Dorinel Umbrărescu

În prezent, se lucrează pe toate cele 13 loturi ale Autostrăzii A7. Primele loturi finalizate vor fi Ploiești-Buzău și Buzău-Focșani.

Pe A7 lucrează atât firmele lui Dorinel Umbrărescu, dar și alte companii românești și străine. UMB are în lucru:

  • lotul 2 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 31 km, stadiu fizic de 30% și deschiderea programată pentru aprilie 2025;
  • lotul 3 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 36 km, stadiu fizic de 13%, cu finalizare în trimestrul II al anului 2025;
  • lotul 4 din Buzău – Focșani, cu o lungime de 11 km și stadiul fizic de 32%, termen de finalizare trimestrul III din 2024;
  • lotul 1 din Focșani – Bacău, cu o lungime de 36 km, stadiu fizic de 17% și termen de finalizare septembrie 2025;
  • lotul 2 din Focșani – Bacău, cu o lungime de 39 km, stadiu fizic de 12% și termen de finalizare noiembrie 2025;
  • lotul 3 din Focșani – Bacău, de 22 de km, stadiu fizic 4%, care va fi gata în noiembrie 2025;
  • lotul 1 din Bacău – Pașcani, 30 de km, stadiu fizic de 5%, cu termen de finalizare la final de 2025, trimestrul IV;
  • lotul 2 din Bacău – Pașcani, 19 km, stadiu fizic 3,5%, termen de finalizare trimestrul IV din 2025;
  • lotul 3 din Bacău – Pașcani, 28 km, stadiu fizic 4,5%, termen de finalizare noiembrie 2025.
  • Printre contractele mari în baza cărora lucrează constructorul român se mai numără:

  • loturile 2 (19 km) și 4 (4,5 km) din Autostrada de Centură a Bucureștiului, cu stadiu fizic de 95%, respectiv 14%;
  • varianta ocolitoare Galați, de aprox. 37 km, cu termen de finalizare octombrie 2026;
  • varianta ocolitoare Timișoara Sud, de aprox. 26 km, cu stadiu fizic 17%;
  • sectorul Margina – Holdea, lotul 2, de aprox. 13 km, cu termen de finalizare anul 2026.
  • Pe șantierele din România mai lucrează și alte firme din România, dar și din Italia, Grecia, China și Turcia.

    Vezi AICI mai multe informații despre Autostrada Moldovei.

    Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie



    Articol preluat de la: ziare.com

    Primeste ultimele noutati pe mail

    O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.