Vacanta

”Mă acuză că am lăsat apa de la duș să curgă încontinuu”

3 minute necesare pentru a citi articolul

Sambata, 02 Septembrie 2023, ora 04:00

567 citiri

Românul care s-a trezit că este bun de plată la o săptămână după ce s-a întors din vacanță: "Mă acuză că am lăsat apa de la duș să curgă încontinuu"

Apa care curge la duș FOTO Pixabay

Unii români au parte de situații neplăcute în timpul vacanțelor, alții le descoperă abia după ce ajung acasă.

Este cazul unui turist care s-a trezit că are de plătit despăgubiri pentru stricăciuni pe care nu le-ar fi produs, după cum a relatat într-o postare pe Facebook.

„Acum o lună am fost într-un sejur de trei seri la Brașov. Totul bine, singura observație a fost că ușa de la baie nu se închidea că tocul ușii era puțin umflat.

La o săptămână după întoarcere mă trezesc cu o sesizare pe platforma Airbnb făcută de gazdă în care mă acuză că am lăsat apa de la duș să curgă încontinuu, ceea ce a determinat (din perspectiva ei) umflarea și deteriorarea tocului de la ușă.

Mi se cerea să plătesc 1.500 de lei. Am contestat această decizie, motivând problemele de la fața locului, precum și sesizarea la o săptămână distanță, care din perspectiva mea este târziu.

În urma contestației și analizei făcute de Airbnb mi se impută suma de 1400 de lei fără dovada unei facturi și fără să admită că acel bun era deja într-o stare fizică uzată. Ce aș putea face în această situație?”, a întrebat acesta pe grupul Sfaturi de la avocați.

„Nu plătiți nimic”

Situația a fost analizată de membrii grupului, în comentarii.

„AirBNB e serviciu de intermedieri de cazări, nu instanță de judecată. Citește și tu termenii și condițiile și vezi ce se întâmplă cu disputele între proprietari și clienți.

Apoi, elimină orice card din cont astfel încât să micșorezi șansele de a-ți bloca bani.”

‘Nu faceți nimic, nu plătiți nimic. AIRBNB nu e instanță de judecată, să fie sănătoși, și ei și proprietarii. AIRBNB e o platformă online care găzduiește anunțurile – ofertele diverselor pensiuni-spații de cazare, similar emag, să zicem, sau similar amazon, doar că „vând” servicii diferite. Proprietarii locului de cazare să deschidă acțiune în instanță, pentru a recupera pagubă- ușa deteriorată, asta e singură cale legală, prin care pot să va oblige a le plăti suma respectivă. Dacă instanța le dă câștig de cauza, o să trebuiască să plătiți. Ați fost cazat singur acolo, aveți și martori despre starea ușii, la sosirea dvs, aveți poze?”

„Ar trebui fac de apă să fie astronomică, că doar apă trebuie să curgă să se umfle o ușă. Și din ce doamne este făcută de costă 1500 lei, ce, sunt nababi și au făcut apartament din toate de aur.”

„Fă poze la intrare sau chiar filmare”

„Ușa nu se umflă peste noapte, acolo a curs apă de ani de zile ca să ajungă ușa așa.”

„De asta avem telefoane performante, care au camera foto/video… al meu soț e montator de mobilă, a plătit stricăciunile clienților până s-a învățat minte, acum filmează și fotografiază tot înainte să se apuce de treabă și după ce a terminat… în fiecare loc unde există și cea mai mică neregulă, faci fotografii și filmezi, sesizezi proprietarul să vadă că nu ai fost tu de vină și păstrezi în telefon că se salvează cu dată și ora… nu știu dacă are ce să îți facă că nu are dovezi că ai fost tu de vină, dar să îți fie învățătură de minte.”

„De aia când mergi undeva să te cazezi fă poze la intrare sau chiar filmare … apoi la predare îi arăți dovadă cum ai găsit când ai intrat și îi închizi gura. Nu e primul caz postat de genul.”

„Tot pățitul este priceput – de ce nu faceți poze la defecțiuni?

Proprietarul ar cam trebui să știe că nici ușile Titanicului nu s-au umflat în 3 zile.”

„Să-ți dea dovadă cu factură la apă pe perioada respectivă”.



Articol preluat de la: ziare.com

Primeste ultimele noutati pe mail

O colectie de articole selectate de echipa noastra. O data pe zi. Te poti dezabona oricand.